Tuesday, July 20, 2010

Penyakit Terunggul!! A1N1 n A1K1-_-..






A1N1!! n A1K1!!

Korang nak tahu tak...? sekarang ni ade penyakit baru, yg memang tak berbahaya kpd org kerna penyakit ini baru lagi.. aku telah membuat research yg amat gempak la..



Pd 19 July 2010...iaitu jatuh pd hri Isnin..di SMK Badrul Alam Shah!



Mase ni dah lepas rehat, mase Math(tcer Rufaidah ajr!) aku dan kelas 2BKAA..Eh! silap! Ye la kan..aku ni bukan jagoh BM macam member aku Ain! kelas 2BKAA pon tak tentu ade kaki..boleh jln? jgn nak tanye... of course lah `boleh`...`boleh` sesngt...!! ko gila ka boleh! mane ade bangunan leh jln.. pale Hang Tuah ko ler... baiki ckit... aku dan PELAJAR2 kelas 2BKAA dikehendaki pergi ke teduhan ilmu bwk brg2 Math.. tu baru betul kan2 jagoh BM kite!!?? huhu.. lps tu aku duduk di salah sebuah meja di situ.. dengan Ain n Adibah... aku hanya duduk diam disitu.

Pada mula nya Adibah membuka perbicaraan,, perbicaraan ape? tentang buku,, jgn main2..bukan calang2 buku tau! buku novel.... buku novel ape? SS...Sweet Sour...tu wok... baru lagi mude!! haha, Adibah berkata begini..
"Ain! best la buku tu..ee..." sambil ketawa keriangan. Cik Adibah... ko tak yah kate bnyk2 sbenarnye... aku thu novel tu best tgk spe pilih der....addoo...!! haha
Ain sambung, sambung ape? perbicaraan lah...haha, "Best kan.. mase lia jumpe joe kat titiwangsa..."
aku bermonolog dlm jiwe..dlm jiwe dah r..."So what? ade aku kesah... dtg2 ckp psl novel ape nak kne ntah korg ni.. takde mende lain ke..?? argh!! naik gile dengar asyik2 novel yg same.. aku tahu r korg dah bace..addooo!! menyesal rase bgi korg bace...argh!!!" itu kt dlm... kt luar aku senyum je la.. yela kan..senyum kan sedekah..hehe..jgn mrh ye korg...

Diorg tak habis ckp lagi ni, bende yg same dari hri tu..aku agk aje..kot.. haha.. bende yg sme aje..!! joe ni romantik ler, zarul ni bodoh ler...jht ler... ape bezanye.. bukan nya realiti...kate aku dlm hati..lps 2...
Adibah ckp ape nk tahu..."Kan best kalau cite ni betul, realiti.."
addoo...!! mcm thu2 aje...hahaha.. bahaya Adibah ni...ade kuase bace fikiran org au!...haha.. aku ade la menyampok sikit.. aku ni tak menyampok tak sah....haha, pas 2.. Sarah pon mari..huh! slamat ade member that r not adicted to novels!! Sarah kite geng kan2...?? hahaha..

Tcer pon mari duduk kat meja kami..Alhamdulillah...Selamat tdunia dan akhirat ku tak payah nak dgr cite yg same... Ain dah la kuat nyanyok lak hari 2....tajok buku baru pon tak bleh nk ingt...stiap kali die slh sebot, aku kne stress kn sikit yg...ni...`SPANAR RINDU SKRU` ler.. hahaha.. dont be mad ok...hehe. Tcer pon bg krje... n satu lgi rimas au mse 2..sempit2... diorg ni mmg ske duduk bertempek au!! thu ark? slmt aku ni baik..biar aku sound pon.. aku tetap duk situ krna kawan..hehe.

lps abis aje klas 2...kita semua naik kelas... dah naik tu mase PAI!! ustaz pulak lmbt msok takpe lah.. aku buat nota PAI! aku tgh sibok2 wt nota...aku agak diorg ni nak wt krje Math tdi tak ciap.. tup,tup,triple tup,tup, pon..tup..tup.. ceh!! krtas Math ade ats meja dpn mate!! tapi buka sesi ceramah..ceramah ape...? ceramah novel ye..sesiapa nk sesi ceramah novel tanpa byr sila brjumpa lah Ain, Adibah, n Sarah..tapi Sarah dgr aje,,, setia mendgr biar tak tahu ape2 pon..Sarah bgos!! hahaha. Dari cite SS, pergi ke Aku Kan Novelis.. lps to cite ape ntah...kelape, peanut, coconut..cite coconut jtoh kt pale Adibah kot...hahaha.., aku pon tak brape dgr sbb aku pelajar misali mse 2..best student kate kan...wt nota PAI!! tak mcm diorg..haha, dont be Hungary ea..eh! Angry!! haha..lek2...kau yg cbr aku wt kan..aku wt r ni...haha

aku tgh salin nota,, aku salin dari mne? dari spe lgi? dari Ain r..!! Ain kn best student PAI!!haha. tgh2 aku salin nota..aku telah mendpt hidayah dripde Tuhan..hidayah ape? hidayah yg kwn2 ku tdi..kwn2 ulat novel tdi...telah dijangkiti penyakit A1N1..hehe. n satu lagi...tak leh panggil ulat buku...sbb diorg ketagih dkt novel aje...klau bce kamus dewan bahasa edise ke-4..2 baru aku tabik! tabik spring balance agi!! bce buku teks pon kire ok...haha.
lps tu aku ckp kt Sarah. "Sarah! kau jgn dekat dgn Ain ngan Dibah ea..sbb diorg kne jangkit penyakit..penyakit ni dari Dibah tadi jankit kt Ain aku taknk kau kne jangkit.." aku berkata sambil give me five dgn Sarah..
"penyakit ape H1N1 ke?" Sarah tanye aku. aku ape lagi ckp r...!!
"Bukan r...penyakit..em..........." pikir lu.."ha! penyakit A1N1...nak thu sbb ape?" aku ckp dgn Sarah..
Ain dgn Adibah ketawa sambil tunjok penumbok kt aku... ar.....! takot nye...ar..polis2 tlg..!!hahahaha...penumbok aje.., ade aku kesah..aku ade buku sepuloh dua2 belah au..!!
Sarah tanye..."Sbb ape?"
"Sbb diorg ni `ALAHAN NOVEL`.... 2 bgi name A1N1... skali ckp ~NOVEL~ aje..habis everything novel..semua! sampai masok cerita drama dlm tb au!" aku bgi reason yg munasabah! munasabah ape..? ade saksi n bukti au! Ain n Adibah...lu owg klu tak percaye... hubungi lah ke mahkamah syariah +RO....0199373987...jgn lupe...huhu..
hahaha... betul kan.. selamat tgn Ain tak cepat hrini.. nk cubit2 org! huh! alamat nasib ku baek....hehe.. lps 2 ustaz pon msok..Alhamdulillah...tak payah la aku curi2 dgr...hahaha..aku ni org tak cite kt aku, aku nk curi2 dgr..tak btol kn??hahaha.. at least aku mengaku ea.. Ain, Adibah!! tak mcm korg!! Ustaz bagi wt nota PAI....pas mse ustaz abis...mase BI..kne lah turun pulak kt teduhan ilmu balik sbb cikgu relief..so..g je la...
dah smpai 2...aku duk lgi dgn diorg...takpe lah..kwn aku..aku sanggop,..haha. pas 2..aku sambong buat nota PAI....smpai abis..aku rempuh cabaran dan dugaan apabile buat nota PAI! sbb ape? sbb nk memaham kan diri dgn tulisan Ain ni...addoo..!! comey doh p......em...er...hm....ar.....trlbih comey tu masalahnye...!! Alamat aku msok hospital sakit jiwe la....susah btol...!! haha, jgn kecil jiwe ye Ain...haha. pas 2 aku buat Math sambil2 tu...rht kejap dgr diorg cite...dah habis ke ceramah novel? ceh! abis da pon.. pas 2 bengkel tentang kereta pulak...addoo!!...haha.. penyakit A1K1...kereta vios la pulak tak cantk la...ape2 je la..
aku pon nyampok ler..."Kete Ferarri r smart Ferarri Enzo..."
Sarah kate.."ye r...Ferarri Enzo wrne hitam.."
Ain"ala...Ferarri tak best..."
Adibah"kete warne putih2 r smart aku tak tahu r skrg aku minat kete warne putih..."
Ain"tu ah...warne putih...tpi kete Vios tak cntk sbb belakang die..."
Sarah"kt luar tapi kt dlm tgk dulu.."
Aku lak...ckp..."tak kesah r kete ape...asl kan ade rezeki naik kete..."
diorg"olo...."
Ain n Sarah"klau cm 2 kete sorong pon fira hantam.."
Aku.."yela.." aku rendah diri je la...aku kate kn aku baik...hehe..maka jek!!!Prasan an?
aku sebenarnye tak larat,___ aku puase hri 2....dah la Mira A mkn kacang sebelah aku sambil bace novel lak 2...kup,krap,kup,krap...er..alamat nasib kau baek Mira..klau aku tak puase habis kacang kau aku hantam skali...pas 2 ade soalan Math aku tak phm... aku g mintak izin ngan ckgu relief..nak jumpe ckgu Rufaidah.,.. Tcer Rufaidah ade kt dpn library...dgn awok2 3BT... addo...!! 3BT pulak...ah! lantak r..hantam aje..tembak aje...!! tpi...the problem an aku tak ade pistol!! hahaha..tak pe lah.. aku g la tanye..pas 2...ade abg 2 nyampok...addoo!! aku tahu r kau pndai Math, ke jeles aku tanye tcer kesygn ko...ni tcer kesygn kiteorg pon...apa da!!! ork Dibah ork?? haha..pas 2 aku da buat da..siap..satu soalan..pas 2..lgi satu soalan aku rancang nk wt rmh..sbb kelas dah habis..everybody happy n go home...


sekian itu sje...dari aku..khas buat Ain...Adibah...n Sarah.. u know what...i had the best day that day...thank u...


D.n....over n out....!!=D Thenx u girls!! tak leh u guys sbb korg bukan lelaki kn??? tande tanye..??

No comments:

Post a Comment